Voluntariat i salut mental

El passat 25 d’octubre va tenir lloc l’11a edició de la Jornada de voluntariat en l’àmbit de la salut sota el títol «Voluntariat i salut mental».

L’acte, organitzat per la Federació Catalana de Voluntariat Social (FCVS), va ser un espai de reflexió, intercanvi i aprenentatge envers el voluntariat i la salut mental on La Roda va participar aportant un espectacle de teatre fòrum.

Els espectadors, convertits també en artistes, van poder conèixer la problemàtica de la salut mental vers la societat actual. Amb aquesta petita obra de participació es va remarcar que la discriminació social és un dels principals obstacles a la recuperació de les persones amb transtorns mentals. Va servir d’eina per fer saber la necessitat de iniciatives com la d’aquesta Jornada.

D’altra banda, la nostra intervenció a travès d’aquest espai de reflexió sobre la salut mental i el voluntariat amb la peça teatral a càrrec de l’associació ImpactaT, va afavorir a resaltar el risc d’aïllament de les persones amb aquestes malalties i les dificultats que pateixen els seus familiars i cuidadors.

José Manuel Cañamares, director de l’Àrea de Salut Mental de l’Institut de Treball Social i de Serveis Socials, va portar a terme la ponència “Més enllà del diagnòstic: el voluntariat com a possibilitat”.

La Jornada va estar adreçada per una banda, a responsables i coordinadors d’entitats socials i tècnics de voluntariat d’entitats. D’altra banda, a voluntaris i voluntàries d’entitats socials. També es va adreçar a professionals d’equips assistencials de persones amb trastorn mental, així com a totes les persones i institucions que estiguessin interessades en la matèria.

Finalment, la jornada va acabar amb tallers i espais de reflexió.