Encuentro pre-DeslimitaM

Són joves que participen en el projecte Actuem!. No es coneixen entre els diferents grups de teatre formats durant el curs, però si es troben dins de la mateixa dinàmica de compartir inquietuds i valors a través del teatre social.
El dilluns 3 d’abril, la sala Monpou de SGAE, serà l’escenari de la primera trobada entre tots els participants, l’avantsala al seu gran minut de glòria en l’escenari del teatre BARTS en el qual compartiran les peces teatrals que han treballat durant tot el curs.

Aquests nois i noies vénen de diferents realitats i col·lectius socials, la qual cosa fa molt més rica la varietat de temes que tracten en les seves obres, pensades i protagonitzades per ells mateixos.
En aquesta trobada prèvia posarem sobre la taula les claus de la violència de gènere en les relacions dels joves. A través de les tècniques del teatre fòrum, que tan bé coneixen, buscarem la complicitat i el debat enriquidor que suposa tractar un tema tan important com aquest.

Durant 2 hores, aquests nois i noies, intercanviaran punts de vista i opinions que els portaran a un millor coneixement d’altres realitats i proximitat entre ells, fent que l’actuació del dia 14 de maig en el Deslimita’M es converteixi en una experiència molt més positiva.

La nostra proposta teatral per a aquesta trobada és “Tocar de peus a terra”, un espectacle interactiu i participatiu on el públic deixa de ser un simple espectador per passar a substituir als actors i actrius i ajudar així als/les protagonistes a trobar noves formes d’actuar davant les situacions que planteja l’obra. Els convidarem a posar-se en el lloc dels altres i així poder assajar la realitat que potser un dia els tocarà viure.

Com poden identificar que és violència de gènere dins de les seves relacions de parella o distingir quins són els símptomes d’una relació insana? Quin és el model d’amor que envolta a aquestes noies i nois?
Per respondre a aquestes preguntes, hem de fer evidents quins són els factors que intervenen en una relació dirigida a la violència i què podem fer per prevenir i què fer per intervenir.

Sinopsi: “Toca de peus a terra”

L’Andrea i el Toni es coneixen del barri de tota la vida i han començat una relació més enllà de l’amistat, però, és aquesta una relació d’amor? L’Andrea i el Toni ens mostraran la seva relació per tal de poder compartir amb nosaltres els passos que segueixen pel camí que va des del feliç enamorament fins a la violència més visible.