Manual de la transparència per a entitats sense ànim de lucre

El Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural de la UAB (LPCCP) ha publicat en format digital, de forma gratuïta i en línia, el llibre Transparència i qualitat de la informació de les entitats sense ànim de lucre.

Aquesta publicació ofereix pautes perquè les entitats sense ànim de lucre puguin aplicar criteris de transparència i de qualitat de la informació. Al Manual s’explica què és la transparència, per què és important per les entitats i quins criteris de qualitat s’han d’aplicar per a fer una comunicació veritablement transparent.

La publicació s’ha fet amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona al projecte Transparència, qualitat de la informació i participació. Amb aquest finançament el LPCCP ha impartit 11 sessions de formació sobre transparència per a entitats sense ànim de lucre als que l’equip d’administració de La Roda va participar. En aquests tallers vam poder compartir la perspectiva de treball del Laboratori de Periodisme amb les entitats participants i fer suggeriments i propostes per a enriquir el contingut de la guia i ajustar-la a les necessitats i possibilitats de totes les entitats sense ànim de lucre.

Aquesta guia facilitarà a les entitats socials una relació d’indicadors amb els quals fer un diagnòstic vers la comunicació que ofereixen a les seves webs i orientarà sobre com millorar en el tema de Transparència.

El 20 de gener, es farà un acte de presentació de la publicació al Col·legi de Periodistes de Catalunya, que comptarà amb la participació del Sr. Carles Agustí, Comissionat de Participació Ciutadana i Associacionisme de l’Ajuntament de Barcelona, del Director General de Cultura Popular, Associacionisme i Acció Culturals del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Sr. Lluís Puig i del Director General de la Taula d’Entitats del Tercer Sector Social de Catalunya, Sr. Toni Codina.