“Tiretades” recibe el apoyo de un runner solidario

Jose María Rubí, Chema pels amics, és un periodista consolidat que ha desenvolupat gairebé tota la seva carrera professional vinculat a la informació esportiva.

D’entre la multitud d’esdeveniments esportius que ha cobert i narrat destaquen l’Eurocopa de futbol del 2008, la Lliga de Campions del 2006, la final de la Copa UEFA en 2007, la primera Euroliga guanyada per l’equip de bàsquet del Barça (2003), els Jocs Olímpcs de 2016, el Tour de França de 2015 i les Vueltas a España de 2014 i 2015. També ha presentat el programa ‘Lunes Fútbol’ en la desconnexió territorial de Televisió Espanyola a Aragó i ha estat director i presentador de l’informatiu nacional ‘La Tarde en Vivo’ en Radio-5.

El runnig, aquesta afició que cada vegada enganxa a més gent, li ha portat a córrer per camins, parcs i carreteres fent d’aquesta activitat una passió. El passat mes de gener li vam proposar el repte de córrer la Zurich Marató de Barcelona 2017 pel projecte “Tiretades” . Sense dubtar-ho va posar tot el seu esforç i dedicació a preparar-se físicament i a buscar la solidaritat per als nens i nenes hospitalitzats que formen part d’aquest projecte.

Amb quines expectatives et presentaràs el 12 de març en la línia de sortida?

La intenció és baixar de tres hores, que és una marca molt bona per a un atleta popular. El repte és aconseguir una fita, que ja vaig assolir fa quatre anys, però amb unes circumstàncies personals una mica més complexes. I, més enllà d’això, la idea és gaudir la jornada amb la meva gent i amb tothom que ho vulgui compartir amb mi.

Quina és la major satisfacció de córrer per una bona causa?

Trobar-li un altre sentit a córrer. Jo sempre dic que es comença a córrer per algun motiu: perdre pes, omplir un forat, un repte… En el nostre cas, com a mínim, estem corrent per dos bons motius.

Quina és la lliçó més important que l’esport t’ha ensenyat? I la solidaritat?

L’esport, i més concretament córrer, m’ha ensenyat que ningú pot dir-te que una cosa no es pot fer. Almenys, tens l’obligació d’intentar-ho. La solidaritat m’ajuda a creure que viure a la nostra societat, viure al segle XXI, té sentit.

Quin seria el missatge que li donaries a una persona que, per primera vegada, es converteix en runner solidari?

Que gaudeixi al comprovar quanta gent hi ha disposada a seguir-lo i a fer coses bones per la gent que ho necessita.
Chema, et desitgem molta sort el 12 de març i sobretot esperem que marquis aquest dia com un dels importants a recordar en la teva vida, perquè para molts nens i nenes ingressats en la planta pediàtrica de l’hospital Germans Trias de Badalona, així ho serà.

Moltes gràcies.

Tiretades és un projecte de dinamització artística als hospitals, dirigit als nens i nenes hospitalitzats que desenvolupa processos creatius amb arts plàstiques amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida dels infants mitjançant creacions i accions artístiques en tot l’entorn hospitalari.

Tiretades és un projecte de la Fundació La Roda i d’Art&Coop.