Jornada 25è aniversari de la Convenció sobre els Drets de l’Infant

home_jornada_25_anysLa directora de La Roda, Anna Corbella, va assistir a la inauguració d’una jornada que commemora el 25è aniversari de la Convenció sobre els Drets de l’Infant

El passat 3 de juliol va tenir lloc una jornada per reflexionar sobre els reptes en matèria d’infància organitzada per la Taula Nacional de la Infància de Catalunya, la PINCAT i Unicef. A la jornada van participar 250 representants d’entitats socials, administracions, universitats i altres agents i va ser inaugurada per la Núria de Gispert, Presidenta del Parlament de Catalunya, Neus Munté, Consellera de Benestar Social i Família, Anna Folch, Presidenta d’UNICEF Comitè Catalunya i Paco Estellés, Coordinador de la Plataforma d’Infància de Catalunya.

La Plataforma d’Infància de Catalunya va lamentar que la situació, la veu i la imatge de la infància sempre han estat a la cua de les prioritats de la política i de la societat en general i ressaltar que resulta impossible assolir el benestar de la infància si els adults que han de vetllar pel seu desenvolupament no gaudeixen ni tenen les oportunitats per accedir a un mínim nivell de benestar. En aquest sentit, la PINCAT va demanar recolzar i donar suport a les famílies com a principals responsables de donar cobertura a les necessitats dels infants, especialment en aquests moments en que la crisi està afectant de forma més crua aquest col·lectiu.

L’esdeveniment, obert a diputats, responsables i tècnics de les institucions públiques catalanes, entitats socials i professionals que treballen per i amb la infància va comptar amb la intervenció de ponents de referència internacional com Jorge Cardona, membre del Comitè de Drets de l’Infant de les Nacions Unides, Anne Lindboe, Ombudsman dels Infants a Noruega, Elin Gwynedd, Responsable d’apoderament dels infants del Govern de Gales, i Ellen Desmet, professora i investigadora sobre drets dels infants del Centre de Drets Humans de Flandes.