Deslimita’M XIV: Teatre Social fet per joves que va més enllà de l’escenari

La culminació d’un projecte que construeix vincles entre joves amb diferents realitats.

Més de 100 joves actors vinguts de tot arreu de Catalunya s’han pujat aquest diumenge a l’escenari del BARTS per a interpretar les seves obres, en la XIV edició del “Deslimita’M”.

Un projecte amb l’objectiu de propiciar l’anàlisi i la reflexió crítica en adolescents i joves sobre els estereotips i prejudicis, tant propis com aquells més presents en el seu entorn social i familiar. Els 10 grups d’aquesta edició van representar micro histories amb les que el públic assistent, molt controlat i reduït a causa de les mesures sanitàries pel COVID-19, van poder reflexionar sobre les relacions familiars, els estereotips o l’educació.

Les obres, que van ser distribuïdes en dues passis, van utilitzar la força de les expressions físiques, recursos musicals i les paraules amb missatges directes que van arribar molt bé a la resta d’assistents. Tots aquests nois i noies formen part del projecte “Actuem”, un projecte de prevenció i actuació basat en el teatre social i el Teatre de l’Oprimit. “Actuem” planteja el treball amb adolescents de 12 a 18 anys en risc o situació d’exclusió social a través d’un cicle de tallers en els quals joves, en grups de 10 a 20 persones, experimenten les tècniques del teatre social i creen alhora una petita peça teatral que es representa al final del projecte.

«És molt important dotar de les eines necessàries per a poder treballar les capacitats socials. El Teatre Social suposa un recurs imprescindible per a incidir en aspectes socials, en el treball en equip, en la socialització entre els participants i sempre des d’una metodologia distesa. És per això, que la Fundació La Roda juntament amb l’associació Impactat porten treballant braç a braç 15 anys en aquest projecte pel qual han passat ja més de 2500 nois i noies”, subratlla Anna Corbella, directora de la Fundació La Roda.