40 Aniversario de la Fundació La Roda

Aquest any, la Fundació La Roda d’Accions Culturals i del Lleure arriba als 40 anys en el marc de la festa més grossa de la cultura i l’oci a Catalunya: La Tamborinada.

Des de llavors i fins avui hi han hagut dies clars, menys clars i de colors sempre!

La Fundació la Roda va néixer com a idea un febrer de 1977 fruit de la necessitat social i cultural dels barris catalans, però és el 17 d’abril de 1977 la data que marcarà el seu naixement amb l’organització de la primera Tamborinada: Un acte simbòlic que va convocar quaranta mil persones al Parc Güell de Barcelona i en el qual es mostrava el treball social i de cultura que s’estava realitzant en l’àmbit de barris.

Des d’aquella primera edició de la Tamborinada han passat molts dies, projectes, entitats i persones, però la voluntat de fer arribar la cultura, les tradicions i l’educació segueix ferma i fort en els fonaments de la Fundació.

Van ser molts barris i amb ells els seus veïns, els que van rebre per primera vegada la festa del Tió o la Castanyada de la mà de la Roda. Companyies de titelles, pallassos i músics recorrien els carrers d’aquells barris i passaven a formar part de les activitats veïnals que s’organitzaven.

Des de llavors, a la Fundació La Roda seguim treballant per la transformació positiva de la societat, seguim creient que un món millor és possible i necessari i ho fem sempre des de la cultura, l’educació i la transformació social.

Aquest 2017 serà per la Roda i les entitats vinculades a la fundació un gran moment de la seva trajectòria pels seus 40 anys i per la seva continuïtat en la promoció de la cultura com a plataforma integradora.