Comença l’Escola d’Estiu del Voluntariat

02-07-2014_presentacio_escola_destiu3

L’Escola d’Estiu del Voluntariat és un espai de formació organitzat pel Departament de Benestar Social i Família que el duen a terme escoles del Pla de formació del voluntariat de Catalunya, com l’Escola de Formació de la FCVS, i altres entitats especialitzades.

Aquesta 15a edició compta amb un total de 55 accions formatives amb una previsió de més de 1.000 participants. I com a novetat, els cursos s’impartiran a diverses ciutats de Catalunya i hi haurà seminaris i cursos en línia. D’aquesta manera es renova el format de les edicions anteriors i es potencia l’oferta formativa de la Generalitat amb motiu de la Capitalitat Europea del Voluntariat de Barcelona per aquest any 2014. La 15a Escola d’Estiu del Voluntariat va dirigida a les persones voluntàries, als coordinadors de voluntariat i als dirigents de les entitats sense ànim de lucre, si bé hi ha una oferta de cursos d’iniciació oberta a la ciutadania en general.

El programa de l’edició d’enguany consta de més de 30 cursos presencials intensius, 4 cursos en línia, 7 cursos del Pla de formació del voluntariat de Catalunya, 12 tallers i 2 seminaris internacionals en línia en llengua anglesa.

La consellera de Benestar Social i Família, Neus Munté, va anunciar durant la inauguració que“en els propers dies es convocarà una nova edició, també renovada, del Premi Voluntariat”. Després d’uns anys de no convocar-se, Munté va afirmar que “el nou premi busca estimular les entitats a innovar i fer propostes interessants per donar acompliment a les diferents línies prioritàries del II Pla Nacional de l’Associacionisme i el Voluntariat”. La consellera de Benestar Social i Família va fer saber a les entitats que el premi Voluntariat del 2014 “atorgarà 10.000 euros per a una proposta que s’haurà de desenvolupar el 2015 que fomenti la transparència i la rendició de comptes d’una entitat”.