Deslimita’m 2024. 17a Trobada de Teatre Social fet per joves

Aquest proper dissabte, 25 de maig, de 10:00 a 14:30 hores, tindrà lloc al Centre Artesà Tradicionàrius (Travessia de Sant Antoni, 6-8 de Barcelona) la 17a edició del festival de teatre social per a joves DELIMITA’M.

Aquesta trobada, en la que actuaran uns 150 joves de diferents poblacions de Catalunya, és una iniciativa promoguda per la Fundació La Roda i ImpactaT, que compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya i la Fundació «la Caixa», i la col·laboració del Teatre Nacional de Catalunya i el Centre Artesà Tradicionàrius.

El festival -amb entrada lliure- forma part del projecte «Actuem! Teatre Social per a Joves» engegat l’any 2006 per la Fundació La Roda i de l’Associació Impactat, basat en el teatre d’intervenció social. La formació són tallers de teatre social que es porten a terme durant tot el curs com a eina perquè els joves reflexionin sobre els seus conflictes i inquietuds.

Així, aquest dissabte, els joves participants del projecte mostraran els resultats del seu esforç a sobre d’un escenari de teatre professional. Es tracta de nois i noies d’entre 12 i 18 anys que han treballat durant tot el curs els valors socials i educatius amb l’objectiu d’aprendre a gestionar els conflictes propis de l’edat, la situació social i les diferències culturals de forma creativa, dialogant i solidària.

DESLIMITA’M és una jornada teatral que pretén retre homenatge als 9 grups d’adolescents formats als diferents centres educatius i així mostrar la importància i els beneficis del teatre social. Un teatre fet per a tothom, que parteix de les pròpies necessitats i destinat a tot tipus de públic.

En aquesta dissetena edició participen els següents grups de joves de teatre social:
l’Institut Milà i Fontanals (Barri del Raval) amb l’obra Benvingut a l’estereotip; la Fundació Mans a les Mans ( Zona Franca) amb el muntatge No!; el Casal de Joves del Palau Alòs (Ciutat Vella) amb el títol Mala gent; l’Espai Jove Satèl·lit de Montornès del Vallès amb la proposta Pressions/Presons; l’Institut Manuel Vázquez Montalban de Sant Adrià del Besòs amb la posada en escena de Las aventuras del principe arrogante; el Casal de Joves de Sant Just Desvern amb l’obra Normal… ¿Y qué es normal?; l’Aula de Teatre del Coro de Sentmenat amb el títol Què bonic és sentir(me); el Grup intergeneracional i comunitari de Verdum amb I tu, de què tens por?; i el Grup de Teatre la UEC PES La Mina de Sant Adrià del Besòs amb La última cena.

Cada grup disposa d’uns 25 minuts per a la representació de la peça i el fòrum posterior amb el públic assistent. A la presentació es tractarà de la inseguretat de molts joves a exposar-se directament al públic i com ha influït en això la comunicació intensiva a través de les pantalles iniciada en el temps de pandèmia.