«Deslimita’m!»

V Trobada de Teatre Social per a Joves a Arteria Paral·lel

Una iniciativa per descobrir el poder transformador del teatre

deslimitamfotogent

La Fundació La Roda i l’Associació ImpactaT intervencions teatrals, amb la col·laboració de la Societat General i d’Autors i Editors (SGAE) i la Fundació Autor, presenten la V Trobada de Teatre Social per a Joves «Deslimita’m»,que tindrà lloc el dissabte 2 de juny, de 10.00 a 14.30 hores, al teatre Arteria Paral·lel de Barcelona.

«Deslimita’m» és una trobada oberta a totes les persones que vulguin descobrir el poder transformador i no violent del teatre, el qual s’utilitza com a mirall de la realitat i com a mitjà per a la reflexió i transformació socials.

Aquesta és la cinquena edició de la mostra, la qual reunirà uns 90 joves participants, d’entre 12 i 18 anys, de Barcelona i altres localitats de la província: Cia Poble a Sac del Poble Sec, Xics Santa Coloma de Gramanet, Xics El Carmel, Centre Obert Abrera, Institut Miquel Tarradell del Rabal, Institut Badia del Vallès, Cia Abraham & Company de Sant Adrià del Besós i l’Institut Ausiàs March de Barcelona. En la posada escènica, cada grup presentarà una peça de teatre de 15 minuts que ha preparat durant el curs lectiu en el marc del projecte «Actuem! Teatre Social per a Joves».

Totes les temàtiques de les peces giren al voltant dels conflictes i situacions socials que afecten i preocupen, en el dia a dia, aquests joves, i que han creat mitjançant les tècniques del teatre social i del teatre de l’oprimit.Desenvolupar la consciència crítica suposa aprendre a posar límits, a posar-se’ls, i a descobrir quan i com saltar-se’ls.

«Actuem! Teatre Social per a Joves» és una iniciativa de la Fundació La Roda i de l’Associació ImpactaT iniciada l’any 2006. La formació es basa en tallers de teatre com a eina d’intervenció i transformació socials durant tot un curs escolar a fi que els joves reflexionin sobre els seus conflictes i inquietuds.

Aquest curs 2011-2012 el projecte «Actuem!» ha rebut el suport de la Diputació de Barcelona, de la Generalitat de Catalunya, d’ajuntaments locals, de la Fundació Barça, de l’Obra Social “la Caixa”.

A continació de la representació, els espectadors estan convidats a participar en un petit fòrum on podran dialogar obertament amb els protagonistes de cada obra.

Fitxa:

«Deslimita’m»