Dia Internacional contra la pobresa

noticia-taula-201310910165Les entitats socials atenen 430.000 persones més des de l’inici de la crisi

El passat 17 d’octubre va tenir lloc l’acte institucional del Dia Internacional contra la Pobresa organitzat per la Taula del tercer Sector juntament amb la Federació Catalana d’ONG per al Desenvolupament, Pau i Drets Humans. La Principal demanda va ser que els propers pressupostos de la Generalitat que el Govern té previst presentar el pròxim 29 d’octubre tinguin com a eix principal la lluita contra la pobresa i les desigualtats socials. El fet de reforçar els programes claus contra la pobresa com la Renda Mínima d’Inserció, els ajuts al lloguer i els programes d’habitatge social o les beques de menjadors significaria fer una promoció en positiu per arribar a tenir una economia social i solidaria.

L’acte es va celebrar al Centre Artesà Tradicionàrius de Barcelona sota el títol “ La pobresa és evitable. Contra les desigualtats: justícia social”. La consellera de Benestar Social i Família, Sra. Neus Munté, l’alcalde de Barcelona, Sr. Xavier Trias, la presidenta de la Taula del Tercer Sector, Sra. Àngels Guiteras i Sra. Míriam Acebillo de la Federació catalana d’ONG per al Desenvolupament, Pau i Drets Humans, van ser presents amb els seus parlaments .

La Roda va estar representada per la directora Anna Corbella i la seva Presidenta Lluïsa Celades.

Manifest Plataforma Pobresa Zero