Goita, ‘Els Pastorets’!: exposició itinerant

els-pastorets“100 anys de Pastorets” de Josep M. Folch i Torres

Dins del conjunt d’actes que commemoren el centenari dels Pastorets de Josep Maria Folch i Torres, s’ha creat una mostra de petit format que anirà rodant per diverses entitats del món cultural.
La mostra “Goita, Els Pastorets!” commemora el centenari d’una de les obres teatrals més representades a Catalunya cada any i consisteix en un conjunt de panells que repassen l’argument dels Pastorets, la biografia de Josep Maria Folch i Torres i la història de l’obra, des de la seva estrena l’any 1916 fins a l’etapa actual en què es representa cada any per Nadal a més de setanta municipis de tota Catalunya i Andorra.

De caràcter divulgatiu i adreçada a petits i grans, Goita, ‘Els Pastorets’! Es va inaugurar el passat 5 de juny al Parc de la Ciutadella de Barcelona en el marc de la Tamborinada 2016.
L’exposició ofereix documentació inèdita sobre Els Pastorets del famós autor i ha estat il·lustrada amb els dibuixos d’Inés Valls i el disseny d’Aixa Rocks. L’actriu i pedagoga, Eva Saumell, ha estat la documentalista de la mostra i en Francesc Foguet s’ha encarregat del comissariat de l’exposició.

L’exposició està organitzada per la Fundació La Roda, la Fundació Folch i Torres, el Centenari dels Pastorets de Folch i Torres i la Coordinadora de Pastorets de Catalunya.