La Roda dona suport a la banca ètica Coop57, una cooperativa de serveis financers solidaris.

repartir-tortaLa Fundació La Roda ha sigut admesa como a sòcia de la cooperativa Coop57. La Fundació va decidir iniciar els passos per fer-se socia del projecte Coop57 el passat mes de juliol fent entrega de la documentació necessària.

Dins la filosofia RSE que La Roda desenvolupa a tots els seus àmbits d’actuació, aquesta és una nova acció que acollim amb molta il·lusió. Coop57 és una cooperativa de serveis que destina els seus recursos a donar préstecs a projectes d’economia social que tinguin l’objectiu d’impulsar l’ocupació, fomentin el cooperativisme, l’associacionisme i la solidaritat en general, i promoguin la sostenibilitat sobre la base de principis ètics i solidaris.

Els impagaments de les subvencions per part de les administracions públiques han fet que les entitats socials no puguin disposar del líquid efectiu per portar a terme els seus projectes. Coop57 és una entitat bancària ètica i responsable que intenta pal·liar aquest problema donant suport financer a les entitats del Tercer sector.

Els recursos de Coop57 provenen de socis col·laboradors, o bé de cooperatives, associacions, fundacions i altres entitats de l’economia social que ens hem adherit a les seves files. Aquests recursos després s’inverteixen en projectes amb un alt contingut social i d’aquesta manera s’intenta evitar la paradoxa d’estar defensant principis, causes i valors ètics i solidaris mentre que els diners que tenim en entitats bancàries poden estar finançant just tot el contrari. Coop57 només ofereix serveis financers a les entitats del Tercer sector. Els serveis poden ser de préstec, circulant, avançament de subvencions o préstecs d’intercooperació. L’objectiu és pal·liar alguns problemes de les entitats socials, com els impagaments de les subvencions per part d’administracions públiques o la dificultat d’accés als préstecs bancaris, que fan que no puguin disposar de liquiditat per portar a terme els seus projectes.

La cooperativa orienta la seva activitat sobre sis principis ètics i socials: coherència, comptabilitat, participació, transparència, solidaritat i reflexió.

Una mica d’història

Coop57 va iniciar la seva activitat a Catalunya a partir de la lluita dels treballadors de l’Editorial Bruguera per mantenir els seus llocs de treball. Quan l’editorial va tancar definitivament, un grup d’antics treballadors va crear un fons amb part de les indemnitzacions que van rebre pel seu acomiadament per promoure projectes econòmics que perseguissin la creació de llocs de treball de qualitat, especialment aplicant models cooperatius.

En 1996 amb aquest fons es va crear COOP57, sota la fórmula jurídica de cooperativa de serveis financers. En un inici, el seu desenvolupament va estar molt vinculat amb el cooperativisme de treball associat, però progressivament va anar ampliant la seva base social a altres tipus d’entitats de l’economia social i solidària. Paral·lelament, també va anar creixent la seva base de socis i sòcies col·laboradors.