La UNESCO reconeix l’ENS com a entitat acreditada per a la salvaguarda del patrimoni cultural immaterial

ensunescoL’Ens, entitat a la qual La Roda està federada des de gairebé els seus inicis, ha estat reconeguda per la UNESCO com a entitat per preservar el patrimoni cultural immaterial.

El Comitè Intergovernamental per a la Salvaguarda del Patrimoni Cultural Immaterial, reunit del 2 al 7 de desembre a Bakú (Azerbaidjan), va aprovar incloure a l’ENS de l’Associacionisme Cultural Català (ENS) com a entitat acreditada per a la salvaguarda del patrimoni cultural immaterial.

Aquest reconeixement significa que l’ENS pot actuar amb competència provada en el terreny del patrimoni cultural per la qual cosa, amb aquesta acreditació, l’organització podrà assessorar al Comitè Intergovernamental a l’hora d’avaluar propostes per a formar part de la llista del patrimoni cultural immaterial.

El president de l’ENS, Antoni Carner, ha destacat que pel moviment associatiu cultural de Catalunya es tracta d’un reconeixement molt important a escala internacional.

En aquest sentit, l’objectiu de l’entitat será generar espais de debat, de reflexió comuna i d’intercanvi d’experiències per potenciar el món associatiu cultural, i constituir un espai de relació amb les institucions públiques i privades per tal de que tingui cada vegada una major consideració i incidència en la societat catalana.

L’ENS, va estar fundat al 2005 i agrupa una trentena de federacions de cultura popular i associativa de tot Catalunya, entre elles la Fundació La RODA. A més a més. és l’entitat més representativa del tercer sector cultural català, que a partir d’ara podrà assessorar a la UNESCO.

A Catalunya, la Patum de Berga i els Castells ja estan inclosos a la llista representativa que conforma el patrimoni cultural immaterial. Al País Valencià, el Misteri d’Elx i el Tribunal de les Aigües també en formen part. I de les Illes Balears, hi consta el Cant de la Sibil·la.

Més imformació