L’Ens de Comunicació, la Federació d’Ateneus de Catalunya, l’historiador Max Cahner i la il·lustradora Pilarín Bayés, guardonats amb el Premi Memòrial Francesc Candel 2013.

img-20140424-wa0018El Memorial Francesc Candel és un premi que promou la Fundació Paco Candel i que vol reconèixer iniciatives en favor de la integració i la cohesió social.

La sisena edició del Memòrial Francesc Candel, concedit per la Fundació Paco Candel, es va celebrar el dia 23 d’abril coincidint amb la Diada de Sant Jordi a la seu del Col·legi de Periodistes de Barcelona. Els guardonats enguany han estat l’Ens de Comunicació Associativa, en l’àmbit de comunicació, la Federació d’Ateneus de Catalunya, en l’àmbit social, la il·lustradora Pilarín Bayès, en l’àmbit cultural,i s’ha reconegut amb un guardó especial a títol pòstum, a l’escriptor Max Cahner.

L’acte va comptar amb la presència del conseller de cultura, Ferran Mascarell, Pere Baltà i la degana del Col·legi de Periodistes, Neus Bonet. També es va fer entrega d’un reconeixement a Edicions 62 i a Eduard Fornés. El patronat de la fundació ha volgut destacar la commemoració de la publicació del llibre ‘Els altres catalans’, que Cahner va encarregar a Candel quan dirigia Edicions 62.

Durant l’acte vam poder felicitar personalment als guardonats i en especial ens va fer molta il·lusió fer una abraçada a la nostra estimada amiga Pilarín. La reconeguda dibuixant i ninotaire catalana ha estat molt lligada a la història de La Roda a causa de la seva activa participació en el procés de recuperació de la llengua i la cultura catalanes. Els seus dibuixos caracteritzats per un to infantívol i ingenu però alhora ple de gràcia i d’ironia, han acompanyat en molts moments importants la història de la Fundació La Roda.

La Fundació La Roda va ser guardonada amb el Memòrial Francesc Candel 2011 en la persona de la directora i el president Lluïsa Celades i Josep Fran i Ayudan.