Lliurats els IX Premis d’Educació en el Lleure de la Fundació Lluís Carulla que reconeixen la trajectòria de la Fundació La Roda i els projectes de cinc entitats de Barcelona, el Prat, Pineda i Sant Boi

lliu-premis-educ-lleure-2213_0260La Fundació La Roda va rebre el premi a la trajectòria per la tasca duta a terme durant més de trenta-cinc anys a través del teatre, la música i la llengua catalana

El passat dilluns 18 de març, es va celebrar l’acte d’entrega d’aquests guardons en els que la Fundació La Roda va rebre el premi a la trajectòria per la tasca duta a terme durant més de trenta-cinc anys a través del teatre, la música i la llengua catalana, amb iniciatives solidàries com la Tamborinada, entre altres.

La Fundació La Roda va ser creada a l’any 2003 i es hereva de l’associació La Roda nascuda el febrer de 1977. El principal objectiu de l’associació originaria era lluitar contra les mancances culturals de la ciutat en el camp del lleure infantil i juvenil i difondre la llengua, la cultura i les tradicions del país. Són moltes les accions que durant aquests 35 anys ha desenvolupat a través de projectes tant emblemàtics com ara “La Roda als Barris”, “Mosaic de colors”, “Actuem” per nombrar alguns, encare que “La Tamborinada” és el seu projecte més emblemàtics pel nombrós públic congregat en un sol dia.

lliu-premis-educ-lleure-2213_0185En un acte presidit per la consellera de Benestar Social i Família, Neus Munté, i la presidenta de la Fundació Lluís Carulla, Montserrat Carulla, la presidenta, Lluïsa Celades, acompanyada de la directora Anna Corbella, van rebre aquesta distinció, juntament amb la la Fundació Marianao de Sant Boi de Llobregat; l’Associació Educativa Integral del Raval; l’Associació Candela; l’Agrupament Escolta i Guia Montpalau, de Pineda de Mar; l’Associació Presons pel Canvi i el Grup Infantil Sant Cosme del Prat de Llobregat. Tots els premis estan dotats amb 4.000 euros.

Durant el transcurs de l’acte, la consellera Munté, va fer seves les paraules de la Lluïsa Celades en assegurar que Catalunya té avui “una societat civil que està empenyent” socialment en moments de dificultats. En aquest context, Munté també va fer una crida a les entitats com les premiades i a la societat civil en general per demanar “una major implicació” en un moment en què “el país les necessita”.

El jurat dels premis va estar format per Josep Gonzàlez-Agàpito, Sergi Contreras, Carles Barba, Rosa Maria Pujol, Rafa Ruiz de Gauna i Marta Rosàs.