Plataforma TransparEnt

logo-transparent-360x255pEl passat 8 d’abril vam poder assistir a la presentació de la plataforma TransparEnt, una eina a l’abast de les entitats sense ànim de lucre per a fer diagnòstic de la seva transparència, saber com millorar-la i obtenir documents d’autoacreditació.
Entre els assistents, hi havíem representants de moltes entitats que van col·laborar en el projecte, organitzant sessions de formació, participant en la taula consultiva sobre transparència, formant part del grup d’entitats referents o donant suport de diverses maneres. Tothom va tenir l’oportunitat d’intervenir per explicar la seva experiència i, en conjunt, es va posar de manifest el suport al projecte i l’interès per la nova plataforma.

La plataforma ja és operativa a www.transpar-ent.info i en els pròxims mesos es desenvoluparà un pla de formació perquè les entitats coneguin el seu funcionament i característiques, així com els indicadors i criteris de transparència que han d’aplicar per obtenir els certificats d’autoacreditació del nivell de transparència que l’eina proporciona.

La plataforma TransparEnt ha estat desenvolupada pel Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural del Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació de la UAB amb el suport de la Generalitat de Catalunya a través de la Direcció General d’Acció Cívica i Comunitària.

Més informació a: http://transpar-ent.info/