Presents en l’acte institucional del Dia Mundial de les Persones Refugiades

La Fundació La Roda va estar present a l’acte institucional amb motiu del Dia Mundial de les Persones Refugiades. Un acte que va tenir lloc el passat 20 de juny al Saló de Cent i que va ser presidit per l’alcaldessa de Barcelona Ada Colau.

Cada any l’Ajuntament de Barcelona amb totes les entitats que al llarg de l’any treballen sobre el tema del refugi i l’asil a la ciutat, i amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya, organitzen un acte unitari per tal de visualitzar la realitat de milions de persones que es veuen abocades a marxar del seu país per motius religiosos, polítics, ètnics, orientació sexual…

Durant l’acte institucional al Saló de Cent, l’alcaldessa Ada Colau, va reflexionar sobre Barcelona, Ciutat d’Acollida, i expressà la xifra de 65 milions de refugiats com a xifra que supera els moviments demogràfics de l’Europa de la Segona Guerra Mundial.

L’any 2001 les Nacions Unides van declarar el 20 de juny com a Dia Mundial de les Persones Refugiades. L’objectiu era rescatar de l’oblit la dramàtica situació que viuen milions de persones desarrelades entre refugiades, apàtrides, desplaçats interns i sol·licitants d’asil que actualment hi ha al món.